Меню
Корзина

Logo Modernism

Logo Modernism
Logo Modernism
Logo Modernism
Logo Modernism
Logo Modernism
Logo Modernism
Logo Modernism
Logo Modernism
Logo Modernism
Logo Modernism
Logo Modernism
Logo Modernism
Logo Modernism
Logo Modernism
Logo Modernism
Logo Modernism
Logo Modernism
Logo Modernism
Logo Modernism
350.00BYN
Без НДС: 350.00BYN
  • Наличие
    Независимости, 83Солнечная Аллея 1
    Богдановича, 23 1
  • Издательство: TASCHEN

Modernist aesthetics in architecture, art, and product design are familiar to many. In soaring glass structures or minimalist canvases, we recognize a time of vast technological advance which affirmed the power of human beings to reshape their environment and to break, radically, from the conventions or constraints of the past. Less well-known, but no less fascinating, is the distillation of modernism in graphic design.

This unprecedented TASCHEN publication, authored by Jens Müller, brings together approximately 6,000 trademarks, focused on the period 1940–1980, to examine how modernist attitudes and imperatives gave birth to corporate identity. Ranging from media outfits to retail giants, airlines to art galleries, the sweeping survey is organized into three design-orientated chapters: Geometric, Effect, and Typographic. Each chapter is then sub-divided into form and style led sections such as alphabet, overlay, dots and squares.

Alongside the comprehensive catalog, the book features an introduction from Jens Müller on the history of logos, and an essay by R. Roger Remington on modernism and graphic design. Eight designer profiles and eight instructive case studies are also included, with a detailed look at the life and work of such luminaries as Paul Rand, Yusaku Kamekura, and Anton Stankowski, and at such significant projects as Fiat, The Daiei Inc., and the Mexico Olympic Games of 1968. An unrivaled resource for graphic designers, advertisers, and branding specialists, Logo Modernism is equally fascinating to anyone interested in social, cultural, and corporate history, and in the sheer persuasive power of image and form.

О книге
ISBN978-3-8365-4530-3
АвторJens Müller
ИздательTASCHEN
Страниц432
Формат246 x 372 мм
ЯзыкEnglish, French, German

Оплата

После оформления заказа оплата производится через интернет в режиме реального времени банковской картой VISA, MASTERCARD, Белкарт, ApplePay, Samsung Pay

Оплата при получении возможна только при самовывозе наличными или банковской картой.


Доставка

 1. Самостоятельно можно забрать в одном из наших MARKS - Бесплатно

 ⁃ ул. Карла Маркса, 11

 ⁃ ул. Богдановича, 23

(выбор при оформлении заказа) 


 2. Доставка курьером по Минску

Предварительно мы согласуем время доставки.

Тарифы:

 - по г. Минску внутри Второго кольца - 5 р.

 - от Второго кольца - до МКАД - 8 р.

 - за МКАД  - 10 р.


При покупке свыше 180 рублей доставим бесплатно.


 3. Почтовая доставка по Беларуси

Стоимость доставки рассчитаем в соответствии с тарифами на услуги Белпочты (https://belpost.by/Tarify2/TarifyRUPBelpochta/Tarifyyur/Tarifynauslugipochtovoysv0) и Европочты (https://evropochta.by/services/tariffs_ur/)


 4. Доставка за пределы Беларуси (Россия, Армения, Казахстан)

По тарифам - https://boxberry.ru

Возьмите к заказу:

Издательство: Все свободны
Меланхоличный Иисус — так называла Джеймса Джойса Сильвия Бич, американка, открывшая в 1919 году в Париже книжный магазин англоязычной литературы Shak..
41.00BYN
Без НДС:41.00BYN
Издательство: Самокат
Все рыцари спешат на турнир в замок Клёцкиборг, и только Розамунд и Бэнг замешкались в раздевалке. Тут-то их и взял в оборот король: принцессу, его не..
48.50BYN
Без НДС:48.50BYN
Наши локации
Ждем вас в наших уютных заведениях по всему городу!
Посмотреть адреса
Мы используем файлы cookie и другие подобные технологии, чтобы улучшить опыт использования и скорость нашего сайта.